nov

29

piatok o 19:00

NEXT 2013 / 14. ročník hudobného festivalu

ŠKVÍRY & SPOJE (SK, CZ)
Michal Matejka – gitara, Dalibor Kocián – vibrafón, Jozef Krupa – bicie, Petr Vrba – trúbka, klarinet, elektronika
Škvíry & Spoje je kvarteto, zložené z dvoch hráčskych dvojíc Matejka-Vrba (Škvíry) a Kocián-Krupa (Spoje). Repetitívne minimalistické groovy, kde až nepozorovateľne prikladá každý z hráčov jednu zvukovú vrstvu k predchádzajúcej, vytvárajú chvíľami meditatívne, niekedy až tranzovo extatické plochy.
Vrba študoval hru na gamelan v Indonézii, experimentuje však aj so zvukmi, ktoré dokáže vydávať napríklad krájač na vajíčka alebo metla. Od roku 1994 pôsobí ako DJ v pražskom Radiu 1. Matejka vyštudoval hru na šiestich strunách a baví ho vyludzovať z nástrojov nečakané a netradičné zvuky. Nestratí sa však ani v zložitých bebopových sólach a pravidelne ho môžete vídať napríklad na Open Stage v A4. Jozef Krupa pôsobil za bicími nástrojmi napríklad v obnovenom zoskupení Provisorium Kuba Ursinyho. Hyperaktívny posh-dubstepový iluzionista Stroon, teda Dalibor Kocián sa na hudobnej scéne pohybuje už dlho. Študoval hru na bicie nástroje a kompozíciu, bol nominovaný na cenu Radia_FM za najlepšiu elektronickú hudbu. Venuje sa širokému spektru hudobných žánrov, od popu a elektroniky až po experimentálnu a filmovú hudbu.
http://skviryspoje.bandcamp.com
http://www.facebook.com/skviryspoje

ROBERT PIOTROWICZ (PL) / VALERIO TRICOLI (IT)
Dvojica analógových elektronikov hrajúcich na modulárny syntetizátor a kotúčový magnetofón: čaká nás vizionárska, delikátna hudba plná dramatického napätia a prekvapivých zvratov.
Piotrowicz stojí za poľským festivalom a labelom Musica Genera, je autorom zvukových inštalácií, audiovizuálnych predstavení a pohybuje sa medzi sound artom a elektroakustickou hudbou. Nedávno začal okrem gitary a počítača pracovať s analógovým modulárnym syntetizátorom, s ktorým dokáže vytvárať komplexné a dramaticky vyvážené zvukové štruktúry. Medzi jeho spoluhráčmi svietia mená ako Jérôme Noetinger, Kevin Drumm, Oren Ambarchi či Zbigniew Karkowski.
Skladateľ a zvukový umelec Tricoli je rodák z Palerma, známy tiež z projektu 3/4HadBeenEliminated. Najnovšie sa objavil v okruhu čoraz zvučnejšej značky PAN.
Využíva zvukové nahrávky rôzneho pôvodu, prepájajúc tzv. konkrétnu hudbu s konceptom, skúma ako spolu počas akustickej udalosti súvisí realita, virtualita a pamäť. Hráva zvláštnou technikou na magnetofóne „s vyvlečeným pásom“, ale používa aj syntetizátory, mikrofóny, svetelné efekty či ultrazvukové reproduktory.
http://www.robertpiotrowicz.net
http://www.bowindorecordings.com/valerio_tricoli.htm

M.A.D. (AT, IT)
Michael Fischer – tenorsaxofón, hlas, Alessandro Vicard – kontrabas, elektronika, DD Kern – bicie, zariadenia
Rakúsko-talianske elektrokustické trio, posúvajúce voľnú improvizáciu do nových zvukových svetov. Erupcie aj meditácie v exkluzívnom vydaní.
Skúsený saxofonista Michael Fischer je celebritou rakúskej free scény, priekopník tzv. feedback saxofónu a zakladateľ i dirigent Vienna Improvisers Orchestra. Alessandro Vicard je doma rovnako v súčasnej klasike, jazze, aj improvizovanej hudbe, robí hudbu pre divadlo, film aj orchester – spolupracoval napríklad s Petrom Greenawayom. Zostavu podopiera jeden z najvyťaženejších rakúskych bubeníkov DD Kern, ktorý sa vo svojej tvorbe s prehľadom pohybuje medzi rockom, improvizáciou a technom: rytmická opora škandalóznej kapely Fuckhead, ale aj projektov Bulbul, Wipeout, Kern/Quehenberger (spomíname na skvelý koncert na NEXTe 2011!). Kedysi súčasť kultového viedenského vydavateľstva Mego, dnes hráva s Matsom Gustafssonom, Kenom Vandermarkom, Weaselom Walterom, ale aj so slovenskými Shibuya Motors.
http://m.fischer.wuk.at
http://www.facebook.com/alessandro.vicard
http://www.discogs.com/artist/DDKern

OVAL (DE)
„Otec glitchu a clicks’n’cuts“ Markus Popp sa začiatkom 90. rokov preslávil ako jeden z prvých priekopníkov digitálnej „estetiky chyby“. Spolu so svojími vtedajšími kolegami upravoval povrch kompaktných diskov rôznymi spôsobmi a ich následným prehrávaním vytváral osobitú rytmickú hudbu. Medzitým sa stal Popp celebritou elektronickej scény aj v širšom popkultúrnom meradle – samplovala ho Björk, píšu sa o ňom knihy a vydával na významných labeloch Mille Plateaux a Thrill Jockey. Po roku 2001 sa na takmer dekádu odmlčal, aby sa vrátil s novou víziou, novými trackmi a získal hneď aj ocenenie prestížneho festivalu Ars Electronica. Snové gitarové útržky, farebné kaleidoskopické plochy a nezvyčajné zvukové štruktúry ukazujú, že post-digitálna hudba vôbec nemusí pôsobiť chladne a odcudzene. Oval po roku 2010, to je „songwriting 2.0“, znovuobjavovanie posunutej „pesničkovej“ tvorby, nech už to znamená čokoľvek.
http://markuspopp.me

DJs: Kontaktní kočky (CZ)

Podrobné info na http://nextfestival.sk