27
NEXT 2014
predpredaj 9 € / na mieste 11 €
FB event:http://on.fb.me/1wMI7DK
The Blessed Beat (SK, IT)
Prešovský gitarista David Kollar sa nestal žiadnym „druhým Šebanom“, ide si vlastnou, experimentálnejšou cestou a v zozname jeho spoluprác po menách ako Eivind Aarset či Pat Mastelotto pribudla aj talianska dvojica. S trubkárom Paolom Ranierim a bubeníkom Simonem Cavinom sa veľmi rýchlo zladili, takže na rozdiel od iných medzinárodných súborov, ktoré sú spravidla jednorázovými projektami, táto trojica má bližšie k bežne fungujúcej skupine. Odohrali už spolu niekoľko koncertov a každý je vždy trochu iný. Okrem kombinovania zvuku svojich nástrojov s elektronikou ich hudba absorbuje a mieša rôzne štýly – chvíľu je to punk, chvíľu ambient, príde aj na noise, seversky znejúci jazz či voľnú improvizáciu.
Myriam Bleau (CA): Soft Revolvers
Táto Kanaďanka dokazuje, že hudba môže byť len jedným zo spôsobov vyjadrenia. Ako skladateľka, ktorá je zároveň multimediálnou umelkyňou, prechádza hranice medzi tradičným koncertom, zvukovou inštaláciou a performance. Okrem toho má navyše slabosť pre popmusic, hip hop aj techno, čo robí jej tvorbu ešte originálnejšou. Dokazuje to aj jej audiovizuálny projekt Soft Revolvers, ktorý predstaví v Bratislave. Jeho základom sú štyri rotujúce taniere “ built with clear acrylic by the artist“. Všetky majú pohybové senzory a keďže dáta z nich tvoria základnú štruktúru skladby, stávajú sa hudobnými nástrojmi. Technicky je to algoritmická generatívna hudba, ale zvukovo a zároveň s blikajúcimi LEDkami na špičkách tanierov jasný odkaz na dídžejskú kultúru aj výborná šou.
Ukamau (ARM/CZ)
Georgy Bagdasarov má arménsko-kazašské korene a od štúdia kybernetiky v Kaluge prešiel na hudobnú školu v Moskve, aby nakoniec získal diplom filmovej školy v St. Petersburgu. Neustále hudobné premeny a nomádstvo mu zostalo. Začínal ako gitarista v psychedelicko-punkovej úderke, cez konceptuálne techno a džez sa dostal k voľne improvizovanej hudbe. Pravidelne sa vynára v rôznych premenlivých zostavách. Keď vystupuje sám, využíva saxofón, preparovanú gitaru, gramofón, či nástroje a predmety, ktoré si nakúpil na blších trhoch. Svoj projekt nazval Ukamau, podľa čiernobieleho bolívijského filmu zo 60. rokov. Barytónsaxofón, elektronika a stroboskopy sľubujú netradičný a intenzívny zážitok.
KTL (US, AT)
Začalo sa to pozvánkou urobiť hudbu pre divadelnú hru Kindertotenlieder. Už pri premiére v marci 2007 však bolo jasné, že hoci Stephen O’Malley (Sunn O)))) a Peter Rehberg (Pita) pochádzajú z iných hudobných scén, ich potenciál spolupráce presahuje ponurú atmosféru jednej scénickej hudby. Šesť gitarových komb tvorí zvukovú pyramídu, z ktorej sa do sály valí harsh metalovo noisová nakladačka – v takom duchu sa niesli prvé štyri albumy tohto dua. No ich novinka priniesla radikálny posun. O’Malley a Rehberg sa spojili s islandským skladateľom Jóhannom Jóhannssonom, ktorý orchestroval skladbu Phill 2 a vznikol nový klenot európskej hudobnej avantgardy.